dnes je 20.4.2024

Input:

Analýza konkurencie

17.2.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

12.2.2 Analýza konkurencie

Ing. Hilda Rubintová

Za konkurenciu považujeme spoločnosti, ktoré poskytujú našim zákazníkom rovnaké alebo podobné produkty, oslovujú našu cieľovú skupinu a pôsobia na tom istom geografickom území. Pri analyzovaní konkurencie berieme do úvahy aj širšie súvislosti, ako je ekonomika krajiny, legislatívne podmienky a stav trhu. V trhovom hospodárstve mávajú obvykle všetky konkurenčné spoločnosti rovnaké podmienky.


Na čo slúži analýza konkurencie?

Na to, aby sme vedeli prijímať účinné strategické rozhodnutia, musíme našu konkurenciu presne definovať a poznať. Konkurentov potrebujeme poznať z hľadiska predpovede návratnosti našich investícií a na pochopenie konkurenčných výhod.

Priama konkurencia

Priami konkurenti – ponúkajú rovnocenný produkt, čo sa týka úžitku, spravidla aj ceny a oslovujú tú istú skupinu klientov. Májú spoločný trh. Napríklad v jednej skupine konkurentov sú automobily