12.2.1 Marketingový prieskum
Ing. Hilda Rubintová
Marketingový prieskum je jedným zo základných marketingových nástrojov slúžiacich na prijatie marketingových a obchodných rozhodnutí.
Informácie podstatné pre rozhodovanie
Slovo „marketing” pochádza z anglického slova market, ktoré znamená v preklade trh. Existuje mnoho definícií pojmu marketing. Všetky sa však zhodujú v tom, že marketing je súbor stratégií, taktík a aktivít (činností a procesov) podporujúcich presadenie sa na trhu voči konkurencii, a teda zistenie potreby zákazníkov a následne uspokojenie zistenej potreby (predaj).
Rozoznávame dva okruhy informácií podstatných a potrebných na rozhodovanie. Prvý okruh sú vecné informácie, kvantifikovateľné, presne merateľné údaje, ako sú napr. počet zákazníkov, výška obratu, predaj tovaru a pod. Druhý okruh informácií sú informácie kvalitatívne, odhaľujúce potreby, požiadavky, postoje, správanie sa a reakcie…