12.3.3 Podpora predaja
Ing. Hilda Rubintová
Kúpili ste si už tovar na výstave, kde vám ho predviedli? Alebo ste neodolali ochutnávke kávy, syrov v supermarkete alebo vína vo vinotéke? Alebo nebodaj ste vyskúšali vzorku, ktorá bola v časopise alebo vám ju poskytli pri nákupe iného tovaru? Ak ste aspoň na jednu otázku dali odpoveď áno, znamená to, že ste sa stretli s marketingovým nástrojom nazvaným podpora predaja.
Podpora predaja je jedným z marketingových nástrojov, ktorý slúži na zabezpečenie predaja, odbytu služieb a produktov. Podstatou podpory predaja je ponuka niečoho, čo nie je súčasťou produktu a jeho úlohou je zaujať spotrebiteľa. Podpora predaja je motivujúcim nástrojom k rozhodnutiu sa pre kúpu.
Podpora predaja sa spravidla uplatňuje v 2 rovinách:
1. spotrebiteľská – cieľová skupina sú spotrebitelia, zákazníci, klienti,
2. vnútropodniková, ktorá sa ďalej delí:
• podpora predaja pre obchodných zástupcov –…