dnes je 19.3.2024

Input:

Pracovné stretnutia - efektívna organizácia a vedenie porád

16.1.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

9.2.2 Pracovné stretnutia - efektívna organizácia a vedenie porád

PhDr. Mojmír Kališ

„Najviac času mi zaberajú porady. Cítim sa po každej unavený – tie večné spory a rozdielne názory na veci, ktoré sú tak jasné…” (Výrok účastníka kurzu)

Tento výrok v sebe koncentruje hlavný problém, ktorý sa vyskytuje pri organizovaní pracovných stretnutí – porád:

  • vleklé, nekonečné porady, ktoré zaberajú hromadu času a

  • porady nevedúce k žiadnemu rozhodnutiu, riešeniu.

Toto je paradox, pretože:

  • porady sú základnou manažérskou technikou, ktorú manažéri používajú pri vedení ľudí; význam porád vzrastá rozvojom tímového riadenia a zložitosťou riešených problémov pri súčasnej požiadavke na rýchlosť rozhodovania,

  • manažéri strávia poradami min. 40% svojho pracovného času; náklady na porady sa odhadujú priemerne na 10% všetkých nákladov

  • v modernom ponímaní riadenia sa porada chápe ako forma

Najnovšie články
viac článkov