dnes je 19.4.2024

Input:

Priamy marketing

27.2.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

12.3.4 Priamy marketing

Ing. Hilda Rubintová

S priamym marketingom sa pravdepodobne stretol už každý. Či už vo forme reklamného listu od poisťovne, letáku od supermarketov alebo telefonickej ponuky operátora.

Priamy marketing (často používaný je anglický výraz direct marketing) je druh reklamnej kampane s cieľom vyvolať u vybranej skupiny zákazníkov aktivitu, ako je návšteva predajne, webovej stránky alebo kontaktovanie finančného poradcu ako reakciu na kampaň.

Samotná komunikácia môže mať veľa podôb. Ako príklady môžeme uviesť poštovú zásielku, televízny shopping, telefonický marketing (telemarketing), priamy e-mail marketing, aktivita v predajni (POS interakciu).

Priamy marketing pracuje s databázou zákazníkov. Zákaznícka odozva (Customer response) má byť merateľná. Napríklad marketér má byť schopný určiť, či je alebo nie je zľava poskytnutá zákazníkom na online nakupovanie využívaná a do akej miery.

Formy