12.3.2 Public Relations
Ing. Hilda Rubintová
Public relations, po slovensky ”riadenie vzťahov s verejnosťou“ a v skratke používané ako PR, je súčasťou externej komunikácie spoločnosti, podniku, organizácie alebo jednotlivca. S public relations súvisí aj pojem ”imidž“ (image).
Imidž je podľa guru marketingu, amerického profesora Philipa Kotlera, „súhrn názorov, myšlienok a dojmov, ktoré si osoba vytvára o objekte. Postoje ľudí a ich činy do veľkej miery závisia od toho, aký imidž má objekt”.
Ciele externej komunikácie
Externá komunikácia slúži na:
-
vytváranie a posilnenie imidžu,
-
sprostredkovanie dôležitých
-
informácií, napr. oznámenie o novom vedení spoločnosti,
-
propagáciu produktov.
Pri externej komunikácii rozoznávame v podstate 2 druhy komunikácie:
- public relations a
- reklamu.
Public relations
PR je riadenie toku informácií medzi spoločnosťou a verejnosťou. Spoločnosť si získava pozornosť verejnosti (auditória)…