dnes je 19.4.2024

Input:

Public Relations

25.2.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

12.3.2 Public Relations

Ing. Hilda Rubintová

Public relations, po slovensky ”riadenie vzťahov s verejnosťou“ a v skratke používané ako PR, je súčasťou externej komunikácie spoločnosti, podniku, organizácie alebo jednotlivca. S public relations súvisí aj pojem ”imidž“ (image).

Imidž je podľa guru marketingu, amerického profesora Philipa Kotlera, „súhrn názorov, myšlienok a dojmov, ktoré si osoba vytvára o objekte. Postoje ľudí a ich činy do veľkej miery závisia od toho, aký imidž má objekt”.

Ciele externej komunikácie

Externá komunikácia slúži na:

  • vytváranie a posilnenie imidžu,

  • sprostredkovanie dôležitých

  • informácií, napr. oznámenie o novom vedení spoločnosti,

  • propagáciu produktov.

Pri externej komunikácii rozoznávame v podstate 2 druhy komunikácie:

  1. public relations a
  2. reklamu.

Public relations

PR je riadenie toku informácií medzi spoločnosťou a verejnosťou. Spoločnosť si získava pozornosť verejnosti (auditória)

Najnovšie články
viac článkov