dnes je 29.3.2024

Input:

TQM a ISO

5.2.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

9.5.3 TQM a ISO

PhDr. Mojmír Kališ

Ak chce byť spoločnosť na trhu úspešná, mala by správne identifikovať požiadavky a očakávania svojich zákazníkov, sledovať a ovplyvňovať mieru ich spokojnosti a tomu prispôsobiť aj systém manažérstva kvality.

Systémy manažérstva kvality zaznamenali počas posledných desaťročí veľmi významný pokrok. Model náhodného merania vstupov a výstupných produktov bol postupne nahradený štatistickou kontrolou výrobného procesu cez presun ťažiska zabezpečovania kvality do prevencie až po uplatňovanie filozofie a princípov komplexného manažérstva kvality

(TQM - Total Quality Management).


Čo bolo dôvodom vzniku noriem ISO rady 9000?

Väčšina zákazníkov (v súkromnom i verejnom sektore) hľadá záruky, že ponúkaný tovar či služba spĺňa ich očakávania a chce mať o tom aj nejaký dôkaz. Jedným z cieľov zavedenia systému manažérstva kvality je splniť aj takéto požiadavky. Z tohto dôvodu vznikli normy ISO rady

Najnovšie články
viac článkov