9.5 Riadenie kvality
PhDr. Mojmír Kališ
Bez ohľadu na to, aká atraktívna je cena nášho produktu alebo podmienky dodávky, ktoré sme ponúkli zákazníkovi, spoločnosť nebude konkurencie schopná, ak jej produkty alebo služby postrádajú kvalitu. Kvalita patrí ku kľúčovým faktorom úspechu spoločnosti.
Pojem kvalita
Kvalita je definovaná ako zhoda so špecifikáciami a požiadavkami spotrebiteľa. V širšom ponímaní pod kvalitou rozumieme kvalitu práce útvarov marketingu, dizajnu, nákupu, výroby, predaja výrobkov alebo služieb a popredajného servisu. Na kvalitu by mal myslieť každý pracovník spoločnosti. Ak chce byť spoločnosť orientovaná na zákazníka, musí byť v každej oblasti orientovaná aj na kvalitu. V spoločnosti musia fungovať aj interné zákaznícke vzťahy podľa japonského hesla: „Nasledujúci proces je zákazníkom!”
Aby spoločnosť dosiahla primeranú efektívnosť svojho fungovania, musí mať zmapované svoje procesy, najmä…