dnes je 21.5.2025

Input:

Riadenie kvality

6.2.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

9.5 Riadenie kvality

PhDr. Mojmír Kališ

Bez ohľadu na to, aká atraktívna je cena nášho produktu alebo podmienky dodávky, ktoré sme ponúkli zákazníkovi, spoločnosť nebude konkurencie schopná, ak jej produkty alebo služby postrádajú kvalitu. Kvalita patrí ku kľúčovým faktorom úspechu spoločnosti.

Pojem kvalita

Kvalita je definovaná ako zhoda so špecifikáciami a požiadavkami spotrebiteľa. V širšom ponímaní pod kvalitou rozumieme kvalitu práce útvarov marketingu, dizajnu, nákupu, výroby, predaja výrobkov alebo služieb a popredajného servisu. Na kvalitu by mal myslieť každý pracovník spoločnosti. Ak chce byť spoločnosť orientovaná na zákazníka, musí byť v každej oblasti orientovaná aj na kvalitu. V spoločnosti musia fungovať aj interné zákaznícke vzťahy podľa japonského hesla: „Nasledujúci proces je zákazníkom!”

Aby spoločnosť dosiahla primeranú efektívnosť svojho fungovania, musí mať zmapované svoje procesy, najmä

Najnovšie články
viac článkov