dnes je 27.4.2024

Input:

Reklama

24.2.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

12.3.1 Reklama

Ing. Hilda Rubintová

Reklama, ako viacero pojmov z oblasti marketingu, má viacero definícií. Spoločnou mierou všetkých definícií je pochopenie reklamy ako procesu šírenia informácií s cieľom zaujať zákazníka (spotrebiteľa). Najvšeobecnejšia definícia chápe reklamu ako cieľavedomé komunikačné pôsobenie zamerané na určitú cieľovú skupinu. Úlohou reklamy je ovplyvňovať a podporovať utváranie postojov, názorov a zvyklostí, spravidla vedúcich k nákupu (želanému správaniu).

Ciele reklamy

Jednoducho povedané, cieľom reklamy je upútať spotrebiteľa dostatočne na to, aby si kúpil propagovaný výrobok.

Proces rozhodovania zákazníka

U zákazníka prebiehajú pri procese rozhodovania 3 fázy:

  • upútanie pozornosti – potrebujeme poskytnúť informácie. Odovzdaním „podstatnej” informácie začneme byť vnímaní a zákazník je vtiahnutý do komunikácie. Zapne sa u neho funkcia vnímania (typickým príznakom pri rozhovore je, ak sa začne